fbpx

Panka avada on lihtne, kuid…

Back

Digitaliseerumine toob kaasa huvitavaid muutusi kõikidel turgudel. Enne aga kui võtta täiskäik arenemise suunas, tuleks väärtustada ka tugevaid külgi, mis sinu ettevõttel juba olemas on.

Järgnevalt selgitamegi, millised need on.

Tänapäeval on pangandusärisse sisenemiseks vaja vaid paari tuhandet eurot ja kõlavat nime, kas pole? Tegelikult ei olegi see vale, kuid nüüd on finantsteenuste horisondile kerkinud uus piir, mis tuleb ületada. On teada, et kaasaja klientide harjumused muutuvad kiiresti. Sama peaks kehtima ka mis tahes organisatsiooni harjumuste kohta, eriti aga finantssektori ettevõtte puhul. Sa küsid miks?

Ettevõtted, kes on juba üles ehitanud oma brändi klientide seas hinnatud teenuste ja kogukondlike väärtuste põhjal, hakkavad nüüd jõudma kohanemisfaasi, mis saab nende jaoks otsustavaks. Gartneri prognoosi järgi lakkab järgmise 10–12 aasta jooksul eksisteerimast tohutu hulk finantsettevõtteid.

See võib tunduda üsna ebamäärase hinnanguna, kuid nende ennustuste kohaselt on kaduvate organisatsioonide määraks lausa 80%. Jah, sa lugesid õigesti — vaid 20% ettevõtetest jääb püsima, ülejäänud kas langevad peavoolust välja või kaovad üldse ehk uued konkurendid sõtkuvad nad jalge alla.

Millest siis alustada?

Tagamaks, et sinu ettevõte ei lange mängust välja, tuleb esimese asjana saada lahti „meiega seda ju ei juhtu” suhtumisest. Taoline seisukoht on levinud just traditsionaalsema lähenemisega organisatsioonide seas, kuigi ikka ja jälle näeme, et praegu turul toimuvad muutused pööravad pea peale ka kõik mängureeglid.

Nende õnnelike 20% ettevõtete hulgas omale koha kindlustamiseks pead oma tugevused üle vaatama ja kindlaks tegema, kui suur on sinu edumaa konkurentide ees, kes alles hakkavad tekkima.

Sotsiaalne kohalolu ja maine

See võib küll kõlada pealiskaudsena, kuid head suhted turuga, kus sa tegutsed, on suurimaks eeliseks alanud võistluses. Me kõik teame, et vastata uues tegevusriigis kehtivatele standarditele ei ole lihtne. Sageli kulub finantsökosüsteemis stabiilsete suhete loomisele 10 või enam aastat, nende säilitamisele aga veelgi rohkem aega.

Kui sa juba oledki üks suurematest tegijatest, pead töötama selle nimel, et oma ettevõtte juuri sügavamalt kinnitada, ning näitama, et suudad pakkuda oma olemasolevatele klientidele senisest palju enamat. Äsja asutatud konkurent peab kogu selle teekonna algusest peale läbima, sina saad aga suunata oma ressursid hoopis järgmisele olulisele tugevusele.

Väärtusta oma olemasolevat kliendibaasi

Ei ole oluline, kas sa töötad eraisikute, suurettevõtete või riiklike asutustega — kõige tähtsam on, et sinu kliendid oleksid sinu pakutavate teenustega rahul. Ajad, mil agressiivselt uusi kliente taga ajada, on õnneks möödas.

Kuidas on sinu kliendibaas sinu eeliseks?

Võistlemine uue äriühinguga uute klientide hankimise nimel on raske. Kuigi nooremad põlvkonnad on nõus andma võimaluse just uutele ettevõtetele, on selliste tarbijate ligimeelitamisel sageli näha vaeva rohkem kui asi väärt.

Sind viib edasi investeerimine suhete tugevdamisesse oma vanade klientidega, mitte aga potentsiaalne ebaõnnestumine uute klientide jahtimisel. Nii ehk naa tuleb finantssektoris edukalt konkureerimine kallilt kätte, ja seda sõltumata organisatsiooni suurusest. Nii jõuamegi sinu kolmanda olulise tugevuse juurde.

Riigipoolne usaldus: sul on juba kõik vajalikud litsentsid ja sa vastad standarditele!

Kas oled samal meelel, et täna on panganduses tegutsemiseks vaja vaid veidi raha ja põnevat nime? Tõepoolest, igaüks saab avada panga või kindlustusettevõtte, kuid mitte igaüks ei suuda selle ettevõtmisega lõpuni minna ehk ületada kõiki takistusi litsentsi hankimisel ja standarditele vastamisel.

Kasuta seda hoolikalt sepistatud tugevust edasiviiva jõuna. Lõppude lõpuks on need formaalsused tõeliseks väljakutseks ettevõtte asutamisel ja tegutsevana hoidmisel, ning uutel konkurentidel ei ole võimaliks üleöö omale ei aega, raha ega muid ressursse hankida. Parim on aga see, et sinu ettevõte ei pea enam seda pikka ja rasket kadalippu uuesti läbima.

Mida see kõik siis tähendab?

Märkasid ilmselt, et rääkisime üsna tavalistest, tehnoloogiaga mitteseotud asjadest ning seadsime need tähtsuselt esikohale. See ongi tegelikult ainus vajalik, mis aitab sul eesseisvat karmi muutumisperioodi läbida. Just seetõttu peaksid sa väärtustama oma ettevõtte juba olemasolevaid tugevusi.

Kui kasutad oma tugevustest neid, mis on arenenud ajapikku, saad panustada rohkem aega ja ressursse uute teenuste väljaarendamisele ning paremini keskenduda pidevalt muutuvale turule reageerimisele.

Parim viis eesootavat tormi üle elada on mõista, et sul on juba kõik eelised olemas. Nüüd tuleb neid vaid tõhusalt kasutama hakata.

Back

Laadige alla LifeUpi voldik

Teeme midagi enamat

Oleme valmis investeerima sinu digitaalse muutumise esimestesse sammudesse!

Meie juhtivkonsultandid aitavad sul koostada eduka digitaalse muutumise arengukava.

Sa saad:

  • õpikodade sarja, et kaardistada oma teenused, nõudmised ja vajadused;
  • just sinu jaoks loodud tulevikuvisiooni, mis hõlmab sinu tooteid, protsesse ja toiminguid;
  • üksikasjaliku muutuste juurutamise plaani.